fredag 23 september 2011

Vimeo

Jag har under dagen valt att lägga Slideboom lite åt sidan och dra igång med Vimeo istället. Framför allt ska jag göra denna ändring för att jag inte luckas bädda in Slideboom-filmer på Wordpress. Jag följer alla instruktioner, som får det att verka så enkelt, men ändå är det inget som dyker upp. Det var samma sak med Youtube ett tag och där fick jag slita länge innan jag fick till det. Men nu så...

Nu tror jag att Vimeo kan vara ett intressantare verktyg, används av desto fler pedagogoger och erbjuder möjligheter till social aktivitet. Vi får se vad jag tycker om några veckor. Första filmen ligger och laddas upp och redan där ser jag en nackdel. Det tar en halvtimme att få upp filmen på plats. Hm... Så är det inte på Slideboom.

Återstår att se vad jag tycker om detta. Ska bli intressant att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar