tisdag 11 oktober 2011

Den populära delen

Jag försöker att få ihop en bra populärvetenskaplig version av mitt projektarbete och jag inser att det är rätt komplicerat. Det är inte lätt att på ett enkelt sätt försöka att få till en inlärningsteori i ett paket som underhåller. Den är så väldigt teoretisk och det är svårt att få till den i en annan form.

Jag funderar på att bara använda mig av bilder och några få ord, men att hitta bra bilder för att förtydliga det jag säger är verkligen inte lätt. De kan vara väldigt enkelspåriga och allmänna, eller så får jag leta i flera timmar för att hitta bilder som är mer talande och kompletteras med mitt prat.

Hm, inte lätt. Jag har startat upp med att bygga i PowerPoint, men jag vet inte om det är så smart det heller. Allt kommer jag att föra samman med hjälp av Screenr iallafall. Så mycket har jag bestämt. Ja, vi får se hur det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar