tisdag 21 februari 2012

Ett avbrott och ny fart

Jag fick en riktigt jobbig och sliten hösttermin och hade inte en möjlighet att bli klar med kursen på KTH. Det är så klart riktigt tråkigt, men när arbetsbördan blir för stor så finns inte orken, tiden och lusten.

Så fick jag plötsligt lite plats igen när ny termin började och jag skulle sätta fart med att göra klart kursen. Men, vad hade jag gjort av mitt lösenord? Jag letade bland papper och minnen, men hittade den inte. Kontakten med KTH blir väldigt omständig till en början då man helst ska komma dit och hämta ett nytt lösenord. Bosatt i Örebro blir det rätt omöjligt.

Det är tur att vi har engagerade och aktiva lärare, som snabbt kan hjälpa till med den saken. När jag väl fick ett fungerande lösenord, så satte jag igång med att få klart den sista uppgiften. Det visade sig att det var väldigt enkelt att få till den och i ett nafs var jag klar. Idag har jag suttit och lagt ljud till den och i skrivande stund laddar jag upp den på Youtube för att sedan lämna in den till bedömande lärare.

Det är ju med en viss stolthet jag nu kan se att jag har tagit mig genom kursen. Jag kan tänka mig att jag har lite kommenterande på andras bloggar kvar att göra och möjligen några fler inlägg på denna, men för övrigt ska kursen nu vara klar. En applåd för mig! Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar