söndag 11 september 2011

Projektarbete - igen



Då ska det bli en dag med projektarbete. Jag ska återigen sätta mig in i den kontruktivistiska inlärningsteorin och se hur jag använder den i praktiken. Under sommarens varma dagar satt jag och skrev ner de saker som jag redan nu såg att jag använda mig av och det blev en lång lista. Det är intressant att hitta en teori till det man arbetar med. Är det så att teorin dyker upp utifrån vad man ser sker i praktiken, eller är den tagen direkt ur ingenting?

Vi får se vad som händer under dagen och vad jag kommer fram till. Jag har även en grupp elever denna termin, som är pratvilliga och engagerade innan vi ens har kommit igång med kursen på allvar. De kommer utan vidare att kunna ge respons på det projektarbete jag jobbar med. Så nu ska jag läsa in mig på arbetet så här långt och sedan bygga på det vidare med sommarens tankar.

Fler som sitter och arbetar med uppgiften?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar